PELAWAT

Sunday 30 June 2013

senduduk putih....

Salam semua... akhirnya dapat juga saya ketemukan pokok senduduk putih ni... nak seribu daya tak nak seribu dalih. orang kata susah nak jumpa senduduk yang berbunga putih. jadi saya tekad secara jujurnya ingin cari dan mendapatkan sendiri pokok tu...

satu hari yang tanpa ada perancangan saya telah pergi sendiri ke satu tempat di johor. sampai sana wah memang benarlah kata sumber mudah dapat di sana. tetapi sekarang ni saya rasa susah gek sebab nak kene masuk kebun orang dan parit yang lebar dan jalan masuk yang jauh.

bila dah penat pusing berkali-kali, saya pun tekad nak keluar dari kawasan tu.... kerana terasa lapar, singgahlah tepi jalan pekene pisang goreng. tu lah satu stall siap awek sorang jaga. sambil tu saya pun tanyalah mana yek nak cari senduduk putih ni...

dia boleh tunjuk pokok kemboja berbunga putih terus kata " yang itu ker
". pergh saya pun jawab pokoknya tak besar rendah jek... lalu dia kata kalau camtu abang masuk jalan sebelah saya ni terus ke belakang rumah yang terakhir. tanyakan kak l.... tuan rumah tu pasal pokok yang abang nak. eh saya pelik tadi lalu benteng semak jek. takpelah redah tapi sebelum tu saya tanya awek tu, macammana boleh tahu..laa dia boleh kata dia jiran akak tu siap kata kat situ ada 4 rumah jek, abang terus ke hujung sekali...

oklah saya terus masuk jalan tu akhirnya jumpa. saya beri salam sambil lihat kawasan rumah tu ramainya anak... sekali akak l... pun keluar fuh paras rupanya tak macam dah anak 7 kira muda lah jugek. .......... kita sambung nanti ok.....

1 comment:

  1. 1xbet korean soccer tipster - Legalbet.co.kr
    1xbet korean soccer 1xbet скачать 2020 tipster. Asian handicap bets. Asian handicap bets. Asian handicap bets. All Asian handicap betting. All Asian handicap

    ReplyDelete